• Evaluering av Kompetanseløft 2020 Delrapport I, del II 

      Grut, Lisbet; Lippestad, Jan Wilhelm; Nesje, Kjersti; Aamodt, Per Olaf; Olsen, Dorothy Sutherland; Monkerud, Lars Chr.; Zeiner, Hilde Hatleskog (SINTEF Rapport;2019:00317, Research report, 2019)
      Rapporten er del II av første del av følgeevalueringen av regjeringens satsing Kompetanseløft 2020 (K2020). Forskningsinstituttene SINTEF AS, NIBR og NIFU samarbeider om evalueringen. Rapporten presenterer funn fra intervjuer ...
    • Evaluering av Kompetanseløft 2020. Delrapport II 

      Grut, Lisbet; Lippestad, Jan Wilhelm; Monkerud, Lars Chr.; Zeiner, Hilde Hatleskog; Nesje, Kjersti; Olsen, Dorothy Sutherland; Aamodt, Per Olaf (SINTEF Rapport;2020:00383, Research report, 2020)
      Rapporten er andre delrapport i følgeevalueringen av regjeringens satsing Kompetanseløft 2020. SINTEF AS, NIBR og NIFU samarbeider om evalueringen. Kommunene i Norge jobber kontinuerlig med kompetanseutvikling, og søker ...
    • Evaluering av Kompetanseløft 2020. Første delrapport 2018 

      Nesje, Kjersti; Aamodt, Per Olaf; Monkerud, Lars Chr.; Helgesen, Marit Kristine; Lippestad, Jan Wilhelm; Grut, Lisbet (SINTEF Rapport;2018:00595, Research report, 2018)
      Forskningsinstituttene SINTEF AS, NIBR og NIFU samarbeider om evaluering av Kompetanseløft 2020 (K2020). Denne første del av følgeevalueringen viser at svært mange kommuner søker midler over K2020, noe vi vil anta viser ...
    • Initial motivation and drop-out in nursing and business administration programmes 

      Nesje, Kjersti; Wiers-Jenssen, Jannecke (Peer reviewed; Journal article, 2023)
      While intrinsic motivation is often seen as the ideal form of motivation for entering higher education, students may also have external motivations related to the life after graduation. There has been limited focus on how ...
    • When the education emphasises empathy: does it predict differences in professional commitment between male and female students in caring education? 

      Nesje, Kjersti (Peer reviewed; Journal article, 2023)
      Men are underrepresented in caring degrees such as nursing, teaching and social work. There is a political ambition to attract more men to these educational programmes, in part because of the future, global need for ...