• Barnehagetilbudet til barn med særlige behov : Undersøkelse av tilbudet til barn med særlige behov under opplæringspliktig alder 

      Wendelborg, Christian; Caspersen, Joakim; Kittelsaa, Anna M.; Svendsen, Stina; Haugset, Anne Sigrid; Kongsvik, Trond; Reiling, Rune Borgan (Research report, 2015)
      Alle barn under opplæringspliktig alder med særlig behov for spesialpedagogisk hjelp, har rett til slik hjelp. Kommunen har også ansvar for å tilrettelegge barnehagetilbudet til barn med nedsatt funksjonsevne, og ...
    • Evaluering av den nasjonale rektorutdanningen 2015-2019 : Delrapport 1 

      Caspersen, Joakim; Federici, Roger Andre; Røsdal, Trude (Research report, 2017)
      I denne rapporten presenteres de første resultatene fra evalueringen av den nasjonale rektorutdanningen i perioden 2015 2019. Formålet med rapporten er å undersøke hvordan rektorutdanningen fungerer sett opp mot de formulerte ...
    • Evaluering av kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis : Delrapport 1 

      Wendelborg, Christian; Gjerustad, Cay; Andrews, Therese Marie; Caspersen, Joakim; Hammer Smedsrud, Jørgen (Research report, 2022)
      Denne rapporten er den første delrapporten fra evalueringen og omhandler hva Kompetanseløftet er og hvordan arbeidet har foregått fram til nå. Vi identifiserer også noen områder som vi mener det er særlig viktig å være ...
    • Evaluering av kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis : Delrapport 2 

      Wendelborg, Christian; Andrews, Therese Marie; Caspersen, Joakim; Vennerød-Diesen, Frida Felicia; Hammer Smedsrud, Jørgen; Grøgaard, Jens Brandi; Hermstad, Ingrid Holmedahl; Buland, Trond Hallgeir; Bliksvær, Trond (Research report, 2023)
      Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis startet opp i 2021. Det gjorde også evalueringen av kompetanseløftet, og dette er den andre delrapporten fra evalueringen. Delrapporten omhandler særlig det ...
    • Learning outcomes across disciplines and professions: Measurement and interpretation 

      Caspersen, Joakim; Frølich, Nicoline; Karlsen, Hilde; Aamodt, Per Olaf (Journal article; Peer reviewed, 2014)
      Learning outcomes of higher education are a quality tool in a changing higher education landscape but cannot be seen as neutral measures across professions and disciplines. Survey results from graduates and recent graduates ...
    • Managing mergers – governancing institutional integration 

      Frølich, Nicoline; Trondal, Jarle; Caspersen, Joakim; Reymert, Ingvild (Journal article; Peer reviewed, 2016)
      Despite striking similarities, the adoption and implementation of policy shifts regarding higher education governance vary considerably across the globe, suggesting a mixed picture of diversification and isomorphism both ...
    • Ny rammeplan i SFO : Evaluering av innføring av ny rammeplan for SFO, delrapport 2 

      Caspersen, Joakim; Hermstad, Ingrid Holmedahl; Ljusberg, Anna-Lena; Pedersen, Cathrine; Vennerød-Diesen, Frida Felicia (Research report, 2023)
      Denne rapporten tar for seg innføringen av rammeplanen for SFO og bygger på kvalitative intervjuer og seminararbeid fra syv ulike caser.
    • Reformer i UH-sektoren. Det muliges kunst 

      Frølich, Nicoline; Trondal, Jarle; Caspersen, Joakim; Reymert, Ingvild (Chapter; Peer reviewed, 2019)
      Strukturmeldingen, som ble lagt frem våren 2015, la grunnlaget for en stor fusjonsprosess i norsk høyere utdanning. Meldingen ble lansert med forslag om å redusere antallet institusjoner for høyere utdanning i Norge for å ...
    • Teachers’ Learning Activities in the Workplace: How Does Teacher Education Matter? 

      Caspersen, Joakim (Journal article; Peer reviewed, 2015)
      The ability of teachers to learn and develop at work is important for the quality of their performance and their well-being. However, research has been ambiguous about what factors can improve it. Two reasons for this ...