Blar i 2 - Working Papers / Arbeidsnotater på emneord "Videregående"
Viser treff 1-8 av 8
-
Bedre grunnlag for valg. Evaluering av prosjektet Rett førstevalg
(NIFU STEP-arbeidsnotat;2006:28, Working paper, 2006-10)Prosjektet Rett førstevalg skal gi ungdomsskoleelever i Skedsmo kommune en mulighet til å bli bedre kjent med innhold og arbeidsmåter i et utvalg av yrkesfag innenfor videregående opplæring. NIFU STEP har fått i oppdrag å ... -
Det første Reform 94-kullets overgang til arbeid etter videregående
(NIFU STEP-arbeidsnotat;2006:19, Working paper, 2006-03)Fokus i dette dokumentasjonsnotatet er ungdommens overgang til arbeid etter videregående opplæring, og notatets formål er i første rekke å presentere detaljerte analyser og dokumentasjon som ligger til grunn for beregninger, ... -
Fra realfagspoeng til realfagsstudier? Om ordningen med poeng for fordypning i realfag i videregående opplæring
(NIFU STEP-arbeidsnotat;2005:14, Working Paper, 2005-05)Ordningen med å gi søkere til høyere utdanning poeng for å ha gjennomført valgfrie realfag i videregående opplæring ble innført som en prøveordning i 1998. I dette notatet rapporteres det om søkere til høyere utdanning i ... -
Fører frittstående skoler i videregående opplæring til sosial segregering?
(NIFU STEP-arbeidsnotat;2006:35, Working paper, 2006-10-03)Denne rapporten sammenligner frittstående og offentlige videregående skoler. Hovedspørsmålet i denne delrapporten er om frittstående skoler i Videregående Opplæring (VGO) i skoleåret 2004-2005 hadde en elevsammensetning ... -
Holdninger til nynorsk blant grunnkurselever i Oslo
(NIFU STEP-arbeidsnotat;2005:26, Working Paper, 2005-09)Fra skoleåret 2004-2005 ble det igangsatt forsøk med valgfritt skriftlig sidemål ved ni videregående skoler i Oslo. Forsøket er godkjent av Utdanningsdirektoratet, som satte som forutsetning for godkjenningen at forsøket ... -
Progresjon og kompetanseoppnåelse i yrkesfagopplæring
(NIFU STEP-arbeidsnotat;2006:9, Working paper, 2006-03-15)I dette notatet vil studieprogresjon og kompetanseoppnåelse i yrkesfagopplæringen i videregående undersøkes. Personene som inngår i undersøkelsen er de som begynte på et grunnkurs høsten 2000 og som seinere er registrert ... -
Skolekvalitet i de videregående skolene i Østfold. En analyse og drøfting av skolebidragsindikatorer og mål på skolekvalitet for skolene i Østfold fylkeskommune
(NIFU-arbeidsnotat;2016:7, Working paper, 2016-06-29)I dette notatet har vi sett på tallene for Østfold i rapporten om skolekvalitet i videregående skole fra SØF (Senter for økonomisk forskning). Vi har vist hvordan tallene er beregnet så langt det er mulig på grunnlag av ... -
Ungdom med innvandrerbakgrunn i norsk utdanning. Et dokumentasjonsnotat
(NIFU STEP-arbeidsnotat;2005:34, Working Paper, 2005-09)Dette notatet viser at bildet av minoritetsungdom i norsk utdanning er mangfoldig. Notatet omhandler deltaking i videregående opplæring, karakterer, fullføring av videregående opplæring og overgang til høyere utdanning, ...