Blar i 2 - Working Papers / Arbeidsnotater på forfatter "Mark, Michael Spjelkavik"
-
How do (economic) crises impact the pattern of innovation and why does it matter? Final Report for the RelinC project
Iversen, Eric J.; Mark, Michael Spjelkavik; Rybalka, Marina; Fjærli, Erik; Knell, Mark (Working paper, 2023-03)The RelinC Project (“The role of research and innovation in the Covid19-crisis”) was financed by the Research Council of Norway as a “collaborative and knowledge-building project” through the BIA program. Its design and ... -
IKT-sikkerhetskompetanse i arbeidslivet – behov og tilbud
Mark, Michael Spjelkavik; Tømte, Cathrine; Næss, Terje; Røsdal, Trude (NIFU Arbeidsnotat;2017:8, Research report, 2017-06)IKT-sikkerhet ses på som en sentral utfordring på alle samfunnsnivåer; både for enkeltindivider, næringsliv, offentlig sektor, nasjonal infrastruktur og samfunnssikkerhet generelt. Mange peker på at utfordringer knyttet ... -
Indikatorer for digital deltakelse og kompetanse i den voksne befolkningen. Vurderinger av rammeverk, eksisterende datakilder og nye indikatorer
Daus, Stephan; Fevolden, Arne Martin; Østby, Mona Nedberg; Mark, Michael Spjelkavik (NIFU-arbeidsnotat;2019-8, Report, 2019-04-25)Denne rapporten er utarbeidet på oppdrag fra Kommunal- og moderniseringsdepartementet og har som formål å finne hensiktsmessige måter å måle befolkningens digitale deltakelse og kompetanse på. Gode måter å måle dette på ... -
Innovation pattern heterogeneity and crisis resilience
Rybalka, Marina; Mark, Michael Spjelkavik (NIFU Working Paper;2023:5, Working paper, 2023-03)This working paper presents a part of the RelinC-project focusing on how resilient different innovative firms have been to the crisis (in both the short and the long run). -
Kartlegging av arbeid med etter- og videreutdanning i andre land
Fevolden, Arne Martin; Solberg, Espen; Mark, Michael Spjelkavik (NIFU Arbeidsnotat;2018:4, Working paper, 2018-03)Dette arbeidsnotatet er utarbeidet på oppdrag fra Kompetanse Norge. Hensikten med arbeidsnotatet er å gi en oversikt over arbeidet med etter- og videreutdanning i andre land som det er naturlig for Norge å sammenlignes ... -
Visualizing the Evolving Fit of Education and Economy : The Case of ICT Education in Norway
Capasso, Marco; Mark, Michael Spjelkavik (NIFU Arbeidsnotat;2020:1, Working paper, 2020-01)Our study suggests a pattern of methodological steps aimed at an efficient visualization of the fit between an education and an economy. The steps help to detect cross-sectoral skills, originating in a given education path, ...