• Betydningen av organisering for faglig utvikling av Høgskolen i Østfold 

      Gulbrandsen, Magnus; Hovdhaugen, Elisabeth; Stensaker, Bjørn (NIFU STEP-arbeidsnotat;2006:11, Working paper, 2006-03)
      Høgskolen i Østfold har igangsatt et arbeid for å vurdere hvordan skolens realfag kan organiseres og lokaliseres. Bakgrunnen for dette arbeidet er både den nasjonale politiske satsingen på realfag i alle ledd i opplæring ...
    • Evaluering av NTNU Technology Transfer 

      Spilling, Olav R.; Gulbrandsen, Magnus; Hansen, Tor Borgar (NIFU STEP-arbeidsnotat;2006:36, Working paper, 2006-10-13)
      Med dette presenteres resultatene fra en evaluering av NTNU Technology Transfer AS (TTO), som er gjennomført på oppdrag av NTNU. Utgangspunktet for oppdraget, var NTNUs ønske om å få en helhetlig analyse av TTOs rolle ...
    • Impact i anvendt forskning: begrepsavklaring og praksis 

      Gulbrandsen, Magnus; Sivertsen, Gunnar (NIFU Arbeidsnotat;2018:10, Working paper, 2018-10)
      Formålet med dette arbeidsnotatet er å drøfte to spørsmål: Hva menes med begrepet impact, og hvordan passer det for anvendt forskning?
    • Patentering fra norske universiteter, høyskoler og forskningsinstitutter 

      Klitkou, Antje; Gulbrandsen, Magnus; Iversen, Eric James (NIFU STEP-arbeidsnotat;2006:14, Working paper, 2006-04-06)
      316 forskere besvarte spørreskjemaet vi sendte ut for å verifisere koblingen mellom databasene og for å få vite mer om forskeroppfinnerne. Svarene viser at forskeroppfinnere i høy grad er mobile og samarbeider med andre ...
    • Universitetenes og forskningsinstituttenes rolle i kommersialisering 

      Gulbrandsen, Magnus; Røste, Rannveig; Kristiansen, Tonje E. (NIFU STEP-arbeidsnotat;2006:40, Working paper, 2006-11)
      Notatet er basert på en webbasert spørreundersøkelse blant norske universitetsforskere, intervjuer med representanter for forskningsmiljøer (institutter og universiteter) og med personale i støttestrukturen for kommersialisering, ...