Browsing NIFU Open Access Archive by Author "Frøseth, Mari Wigum"
Now showing items 1-8 of 8
-
Bortvalg og kompetanse: Gjennomføring, bortvalg og kompetanseoppnåelse i videregående opplæring blant 9749 ungdommer som gikk ut av grunnskolen på Østlandet våren 2002. Hovedfunn, konklusjoner og implikasjoner fem år etter
Markussen, Eifred; Frøseth, Mari Wigum; Lødding, Berit; Sandberg, Nina (NIFU STEP-rapport;2008-13, Research report, 2008-03)Dette er den femte og siste rapporten i prosjektet «Bortvalg og kompetanse». Prosjektet har vært gjennomført av NIFU STEP på oppdrag fra sju fylker i Østlandssamarbeidet: Østfold, Akershus, Oslo, Hedmark, Buskerud, Vestfold ... -
En, to...tre? Den vanskelige overgangen: Evaluering av Kunnskapsløftet. Fra andre til tredje år i videregående opplæring
Frøseth, Mari Wigum; Hovdhaugen, Elisabeth; Høst, Håkon; Vibe, Nils (NIFU STEP rapport;21-2010, Research report, 2010-07)Denne rapporten omhandler søkning til, opptak i samt gjennomføring av videregående opplæring, med særlig vekt på overgangen fra det andre til det tredje året. Prosjektet er en del av evalueringen av utdanningsreformen ... -
Fem år etter grunnskolen: Kompetanseoppnåelse i videregående opplæring og overgangen til høyere utdanning og arbeid før og etter Kunnskapsløftet
Frøseth, Mari Wigum; Vibe, Nils (NIFU rapport;2014-3, Research report, 2014-03)Analysene i denne rapporten er en videreføring av NIFUs evaluering av Kunnskapsløftet basert på oppdaterte data, slik at de to siste grunnskolekullene før reformen og de to første etter kan følges gjennom fem år. -
Fullføring og frafall på hovedfag og mastergrad: En sammenligning av kullene som begynte i 1999 og 2003
Hovdhaugen, Elisabeth; Frøseth, Mari Wigum; Aamodt, Per Olaf (NIFU STEP rapport;5-2010, Research report, 2010-01)Denne rapporten omhandler fullføring og frafall på hovedfag og mastergrad ved universiteter og statlige høgskoler, samt en nærmere sammenligning av universitetsutdanninger på høyere grad som fantes både før og etter reformen. -
Inkludert eller segregert? Om spesialundervisning i videregående opplæring like etter innføringen av Kunnskapsløftet
Markussen, Eifred; Frøseth, Mari Wigum; Grøgaard, Jens B. (NIFU STEP rapport;2009-17, Research report, 2009-04)Høgskolen i Hedmark har studert spesialundervisning i grunnskolen, og NIFU STEP har studert spesialundervisning i videregående opplæring. Det er skrevet et sammenbindende kapittel som binder de to delene av rapporten sammen, ... -
Strukturer og konjunkturer: Evaluering av Kunnskapsløftet. Sluttrapport fra prosjektet "Tilbudsstruktur, gjennomføring og kompetanseoppnåelse i videregående opplæring"
Vibe, Nils; Frøseth, Mari Wigum; Hovdhaugen, Elisabeth; Markussen, Eifred (NIFU rapport;2012-26, Research report, 2012-09)Prosjektet "Tilbudsstruktur, gjennomføring og kompetanseoppnåelse" innenfor evalueringen av Kunnskapsløftet har hatt to hovedproblemstillinger. For det første: Hvordan blir endringene i tilbudsstrukturen i videregående ... -
Tilbudsstruktur og gjennomføring i videregående opplæring: Delrapport I Evaluering av Kunnskapsløftet
Frøseth, Mari Wigum; Hovdhaugen, Elisabeth; Høst, Håkon; Vibe, Nils (NIFU STEP-rapport;2008-40, Research report, 2008-12)Denne rapporten omhandler søkning til, opptak i samt gjennomføring av videregående opplæring. Prosjektet er en del av evalueringen av utdanningsreformen Kunnskapsløftet. Utdanningsdirektoratet har gitt Norsk institutt for ... -
Tre år etter videregående opplæring: Kartlegging av overgangen til videre utdanning og arbeidsliv blant personer som avsluttet videregående opplæring i Østfold våren 2003
Frøseth, Mari Wigum (NIFU STEP-rapport;2008-46, Research report, 2015-06-05)Denne rapporten er skrevet på oppdrag av Østfold fylkeskommune som ønsket en forskningsbasert kartlegging av den videre utdannings- og yrkeskarrieren etter videregående opplæring for elever og lærlinger i fylket. Prosjektet ...