Delarkiv
Velg et delarkiv for å bla i samlingene
Nye registreringer
-
«Nesten virksomhetskritisk for det pedagogiske» – barrierer for pedagogisk bruk av digital teknologi i norsk høyere utdanning
(Peer reviewed; Journal article, 2024)Det er i økende grad en forventning om at digital teknologi skal tas i bruk i undervisningen ved norske universiteter og høgskoler. Grunntanken er at slik teknologi på ulike måter kan legge til rette for mer studentaktive ... -
Turnusordninger i kommunenes helse- og omsorgstjenester – kraftig vekst i omfang av langvakter, årsturnus og fleksibel turnus
(Peer reviewed; Journal article, 2024)Et økende antall eldre med behov for tjenester vil sette et stadig større press på effektiv utnyttelse av ressurser i helse- og omsorgssektoren. Nye måter å organisere turnus på har blitt løftet frem som et tiltak som kan ... -
Forskning i profesjonsfagene – hva er status?
(NIFU Innsikt;2024:11, Others, 2024) -
The changing role of ICT-coordinators in schools: a longitudinal study
(Peer reviewed; Journal article, 2024)As schools become more digitalized, teachers need strong skills in teaching, learning, and administration. Some teachers, known as ICT coordinators, play a key role in promoting digital technology use, acting as liaisons ... -
Impact of international student mobility on international profile of jobs
(Peer reviewed; Journal article, 2024)While the impact of international student mobility (ISM) on vertical labour market outcomes, such as wages and employment, has been widely studied, less is known about the impact of ISM on horizontal outcomes, such as job ...