Delarkiv
Velg et delarkiv for å bla i samlingene
Nye registreringer
-
The changing role of ICT-coordinators in schools: a longitudinal study
(Peer reviewed; Journal article, 2024)As schools become more digitalized, teachers need strong skills in teaching, learning, and administration. Some teachers, known as ICT coordinators, play a key role in promoting digital technology use, acting as liaisons ... -
Impact of international student mobility on international profile of jobs
(Peer reviewed; Journal article, 2024)While the impact of international student mobility (ISM) on vertical labour market outcomes, such as wages and employment, has been widely studied, less is known about the impact of ISM on horizontal outcomes, such as job ... -
Examining career trajectories of Norwegian PhD recipients: slower progression for women academics but not a leaky pipeline
(Peer reviewed; Journal article, 2024)We use longitudinal data for the entire population of Norwegian PhD recipients over five decades to examine why only one-third of full professors in Norway are women, despite gender balance among current PhDs. We find that ... -
Deltakerundersøkelsen for barnehage- og skoleledere 2024. Resultater fra en spørreundersøkelse til deltakere i den modulbaserte videreutdanningen for ledere i 2023–2024
(NIFU-rapport;2024:16, Report, 2024)I denne rapporten presenteres resultatene fra NIFUs spørreundersøkelse til deltakere i den modulbaserte lederutdanningen studieåret 2023–2024. Undersøkelsen er gjennomført på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet. I rapporten ... -
Kontrakt og kontakt. En studie av oppdragsforskningens rolle, utvikling og betydning i det norske forskningssystemet
(Report, 2024)Mye av norsk forskning skjer på oppdrag fra brukere i samfunns- og næringsliv. Til tross for det er oppdragsforskningen lite forstått og diskutert. Denne studien belyser ulike sider ved oppdragsforskningen i Norge, og ...