Communities
Select a community to browse its collections.
Recently Added
-
Følgeevaluering – forsøk med nasjonal samarbeidsmodell for tilrettelagt fag- og yrkesopplæring for voksne innvandrere. Delrapport.
(NIFU-rapport;2024:18, Report, 2024)Dette er den første rapporten fra NIFUS følgeevaluering av forsøk med nasjonal samarbeidsmodell for tilrettelagt fag- og yrkesopplæring for voksne innvandrere. Evalueringen gjennomføres i perioden 2024 – 2026, på oppdrag ... -
Turnusordninger i kommunenes helse- og omsorgstjenester – kraftig vekst i omfang av langvakter, årsturnus og fleksibel turnus
(Peer reviewed; Journal article, 2024)Et økende antall eldre med behov for tjenester vil sette et stadig større press på effektiv utnyttelse av ressurser i helse- og omsorgssektoren. Nye måter å organisere turnus på har blitt løftet frem som et tiltak som kan ... -
«Nesten virksomhetskritisk for det pedagogiske» – barrierer for pedagogisk bruk av digital teknologi i norsk høyere utdanning
(Peer reviewed; Journal article, 2024)Det er i økende grad en forventning om at digital teknologi skal tas i bruk i undervisningen ved norske universiteter og høgskoler. Grunntanken er at slik teknologi på ulike måter kan legge til rette for mer studentaktive ... -
Forskning i profesjonsfagene – hva er status?
(NIFU Innsikt;2024:11, Others, 2024) -
Examining career trajectories of Norwegian PhD recipients: slower progression for women academics but not a leaky pipeline
(Peer reviewed; Journal article, 2024)We use longitudinal data for the entire population of Norwegian PhD recipients over five decades to examine why only one-third of full professors in Norway are women, despite gender balance among current PhDs. We find that ...