Communities
Select a community to browse its collections.
Recently Added
-
Mapping Norwegian Polar and Svalbard Research
(NIFU-rapport;2024:12, Report, 2024-09)Polar research constitutes 0.32 % of the world's total scientific article production as reflected in the WoS database. Norway is a significant contributor to this polar research, accounting for 5.2 % of the global total ... -
Evaluering av forsøk med vurdering av orden og oppførsel uten karakter
(NIFU Arbeidsnotat;12, Working paper, 2024-09)NIFU gjennomfører utprøving og forsking om orden og oppførsel uten karakterer på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet. Denne oppstartsrapporten beskriver prosjektet, og redegjør for hvordan evalueringsprosessen skal gjennomføres. -
Virksomheten ved Senter for grunnforskning (CAS)
(NIFU Arbeidsnotat;2024: 1, Working paper, 2024-09)Dette arbeidsnotatet presenterer resultater fra et kunnskapsgrunnlag som er pro-dusert av NIFU på oppdrag fra Senter for grunnforskning. Oppdraget har bestått av å samle inn erfaringer og innspill fra forskere som har hatt ... -
Spørsmål til Skole-Norge: Analyser og resultater fra Utdanningsdirektoratets spørreundersøkelse til skoler og skoleeiere våren 2024
(NIFU-rapport;2024: 11, Report, 2024-08)Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning (NIFU) har en rammeavtale for 2021–2025 med Utdanningsdirektoratet om å gjennomføre halvårlige spørreundersøkelser rettet mot skoler og skoleeiere. ... -
A scoping review of school leadership practices in Lesson Study
(Peer reviewed; Journal article, 2024)There is growing interest in the value of teacher–learning communities for practice improvement. Lesson Study is an approach to build capacity, strengthen professional communities among teachers, and improve teaching. This ...