dc.contributor.author | Caspersen, Joakim | |
dc.contributor.author | Hermstad, Ingrid Holmedal | |
dc.contributor.author | Johansen, Wibeke | |
dc.contributor.author | Leiulfsrud, Håkon | |
dc.contributor.author | Lillebø, Otto Sevaldson | |
dc.contributor.author | Nyhus, Ole Henning | |
dc.contributor.author | Wendelborg, Christian | |
dc.date.accessioned | 2024-01-16T11:56:55Z | |
dc.date.available | 2024-01-16T11:56:55Z | |
dc.date.issued | 2023-11 | |
dc.identifier.isbn | ISBN 978-82-7570-737-4 (web) | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3111811 | |
dc.description.abstract | Denne rapporten er den første forskningsrapporten i pilotutprøvingsprosjektet PPT Tett på. Tett på ble startet opp med finansiering av midler fra Utdanningsdirektoratet, i en oppfølging av Meld.st. 6 (2019-2020). Her ble det konkretisert at man skulle starte opp konkrete prosjekter for å se på ulike måter å organisere det spesialpedagogiske arbeidet på i barnehager og skoler. I rapporten presenterer vi piloten i stor bredde— hvordan den er utviklet, hva den bygger på, og status for pilotutprøvingen så langt. De overordnede problemstillingene for rapporten er hva som kjennetegner den spesialpedagogiske organiseringen i kommunene som deltar, om vi ser noen utvikling i arbeidet i kommunene som deltar, hva som er status for barnas faglige, sosiale og psykiske inkludering i deltagerkommunene, hvordan Tett på-modellen endrer organisasjonene, og hvordan organisasjonene endrer Tett på-modellen. I tillegg bruker vi kunnskapen om barnas faglige, sosiale og psykiske inkludering i de tre kommunene for å peke på områder for utviklingen og det videre arbeidet i de tre kommunene. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | NTNU Samfunnsforskning AS | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Tett på – nye arbeidsmåter og samspill mellom skole, barnehage og PPT: Delrapport 1 fra et modellutprøvingsprosjekt i tre kommuner | en_US |
dc.type | Research report | en_US |
dc.source.pagenumber | 174 | en_US |
dc.relation.project | Utdanningsdirektoratet | en_US |