dc.contributor.author | Korseberg, Lene | |
dc.contributor.author | Slette, Aslaug Louise | |
dc.contributor.author | Fossum, Lone Wanderås | |
dc.date.accessioned | 2023-11-13T15:14:25Z | |
dc.date.available | 2023-11-13T15:14:25Z | |
dc.date.issued | 2023-11-14 | |
dc.identifier.issn | 2704-0771 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3102245 | |
dc.description.abstract | Manglende kompetanse blant undervisere blir ofte trukket frem som en av de mest sentrale barrierene for å styrke den pedagogiske bruken av digital teknologi i høyere utdanning. I dette notatet belyser vi hvordan begrepet ‘kompetanse’ i denne sammenhengen kan ha mange ulike betydninger, noe som igjen gjør arbeidet med å styrke denne mer krevende. Vi beskriver også hvordan utdanningsinstitusjonene går frem for å legge til rette for kompetanseheving, men at det til syvende og sist er opp til hver enkelt underviser hvorvidt dette er noe de ønsker eller har mulighet til å prioritere i en arbeidshverdag preget av konkurrerende forpliktelser. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | NIFU | en_US |
dc.relation.ispartofseries | NIFU Innsikt;2023-8 | |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Kompetanse for hva og hvem? Kompetansehevingens rolle i pedagogisk bruk av digital teknologi i høyere utdanning | en_US |
dc.type | Others | en_US |