Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKorseberg, Lene
dc.contributor.authorSlette, Aslaug Louise
dc.contributor.authorFossum, Lone Wanderås
dc.date.accessioned2023-11-13T15:14:25Z
dc.date.available2023-11-13T15:14:25Z
dc.date.issued2023-11-14
dc.identifier.issn2704-0771
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3102245
dc.description.abstractManglende kompetanse blant undervisere blir ofte trukket frem som en av de mest sentrale barrierene for å styrke den pedagogiske bruken av digital teknologi i høyere utdanning. I dette notatet belyser vi hvordan begrepet ‘kompetanse’ i denne sammenhengen kan ha mange ulike betydninger, noe som igjen gjør arbeidet med å styrke denne mer krevende. Vi beskriver også hvordan utdanningsinstitusjonene går frem for å legge til rette for kompetanseheving, men at det til syvende og sist er opp til hver enkelt underviser hvorvidt dette er noe de ønsker eller har mulighet til å prioritere i en arbeidshverdag preget av konkurrerende forpliktelser.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNIFUen_US
dc.relation.ispartofseriesNIFU Innsikt;2023-8
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleKompetanse for hva og hvem? Kompetansehevingens rolle i pedagogisk bruk av digital teknologi i høyere utdanningen_US
dc.typeOthersen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal