dc.contributor.author | Hovdhaugen, Elisabeth | |
dc.contributor.author | Aamodt, Per O | |
dc.date.accessioned | 2023-05-25T09:17:54Z | |
dc.date.available | 2023-05-25T09:17:54Z | |
dc.date.created | 2022-12-12T10:40:26Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Norsk pedagogisk tidsskrift. 2022, 106 (5), 392-407. | en_US |
dc.identifier.issn | 0029-2052 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3068968 | |
dc.description.abstract | Kvalitetsreformen var en omfattende reform av norsk høyere utdanning, der hovedmålet var at studentene skulle komme igjennom studiet uten forsinkelser og frafall. Slike problemer var særlig til stede i de løst organiserte universitetsstudiene, og nye og mer strukturerte studieopplegg skulle derfor innføres. I tillegg skulle studentene få tettere oppfølging og veiledning, med mål om økt studieintensitet. Cand.mag.-graden ved universitetsstudiene ble erstattet av en treårig bachelorgrad. Målet med denne artikkelen er å belyse om Kvalitetsreformen har nådd sine mål om bedre studiegjennomføring og økt studieintensitet ved hjelp av offentlig tilgjengelig kvantitative indikatorer. Artikkelen tar sikte på å følge opp evalueringen av Kvalitetsreformen, med nyere data og belyse situasjonen 20 år etter at reformen ble innført. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.title | «Gjør din plikt – krev din rett» – Kvalitetsreformen i bakspeilet | en_US |
dc.title.alternative | «Gjør din plikt – krev din rett» – Kvalitetsreformen i bakspeilet | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.description.version | acceptedVersion | en_US |
dc.source.pagenumber | 392-407 | en_US |
dc.source.volume | 106 | en_US |
dc.source.journal | Norsk pedagogisk tidsskrift | en_US |
dc.source.issue | 5 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.18261/npt.106.5.2 | |
dc.identifier.cristin | 2091793 | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | postprint | |
cristin.fulltext | postprint | |
cristin.qualitycode | 1 | |