Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHovdhaugen, Elisabeth
dc.contributor.authorAamodt, Per O
dc.date.accessioned2023-05-25T09:17:54Z
dc.date.available2023-05-25T09:17:54Z
dc.date.created2022-12-12T10:40:26Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationNorsk pedagogisk tidsskrift. 2022, 106 (5), 392-407.en_US
dc.identifier.issn0029-2052
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3068968
dc.description.abstractKvalitetsreformen var en omfattende reform av norsk høyere utdanning, der hovedmålet var at studentene skulle komme igjennom studiet uten forsinkelser og frafall. Slike problemer var særlig til stede i de løst organiserte universitetsstudiene, og nye og mer strukturerte studieopplegg skulle derfor innføres. I tillegg skulle studentene få tettere oppfølging og veiledning, med mål om økt studieintensitet. Cand.mag.-graden ved universitetsstudiene ble erstattet av en treårig bachelorgrad. Målet med denne artikkelen er å belyse om Kvalitetsreformen har nådd sine mål om bedre studiegjennomføring og økt studieintensitet ved hjelp av offentlig tilgjengelig kvantitative indikatorer. Artikkelen tar sikte på å følge opp evalueringen av Kvalitetsreformen, med nyere data og belyse situasjonen 20 år etter at reformen ble innført.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.title«Gjør din plikt – krev din rett» – Kvalitetsreformen i bakspeileten_US
dc.title.alternative«Gjør din plikt – krev din rett» – Kvalitetsreformen i bakspeileten_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionacceptedVersionen_US
dc.source.pagenumber392-407en_US
dc.source.volume106en_US
dc.source.journalNorsk pedagogisk tidsskriften_US
dc.source.issue5en_US
dc.identifier.doi10.18261/npt.106.5.2
dc.identifier.cristin2091793
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextpostprint
cristin.fulltextpostprint
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel