dc.contributor.author | Karlsen, Hilde | |
dc.date.accessioned | 2015-04-17T20:34:39Z | |
dc.date.available | 2015-04-17T20:34:39Z | |
dc.date.issued | 2011-12 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7218-801-5 | |
dc.identifier.issn | 1892-2597 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/282039 | |
dc.description.abstract | Denne rapporten diskuterer i hvilken grad og hvordan læringsutbytte i høyere utdanning kan måles, og bidrar med empiriske analyser av læringsutbytte ved hjelp av surveydata. Diskusjonen tar for seg utfordringer med tanke på måling av læringsutbytte generelt, og overførbar kompetanse spesielt. I dette inngår også en gjennomgang av konseptualiseringen og teoretiseringen av læringsutbytte, overførbar kompetanse og overførbarhet, og utfordringer som knytter seg til dette med tanke på måling og indikatorutvikling på tvers av utdanningsprogrammer, utdanningsinstitusjoner og land. Hensikten med rapporten er å drøfte utfordringer vi står overfor ved design av forskningsopplegg som har til hensikt å måle læringsutbytte generelt, og overførbar kompetanse spesielt. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NIFU | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU rapport;2011-42 | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/ | * |
dc.subject | Læringsutbytte | nb_NO |
dc.subject | Høyere utdanning | nb_NO |
dc.title | Klare for arbeidslivet? En drøfting av metodiske utfordringer for måling av læringsutbytte i høyere utdanning | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 100 | nb_NO |