Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHovdhaugen, Elisabeth
dc.contributor.authorFrølich, Nicoline
dc.contributor.authorAamodt, Per Olaf
dc.date.accessioned2015-04-16T13:54:30Z
dc.date.available2015-04-16T13:54:30Z
dc.date.issued2008-02
dc.identifier.isbn978-82-7218-564-9
dc.identifier.issn1504-1824
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/281926
dc.description.abstractDenne rapporten ser på frafall i de frie fagene ved universitetene, fra et studentperspektiv og et institusjonsperspektiv. Problemstillingen er tredelt: hva er årsakene til frafall, hva kan lærestedene gjøre og hvilke strategier har lærestedene i forhold til frafall? For å belyse denne problemstillingen har vi brukt flere typer data, spørreskjemadata fra en undersøkelse om frafall blant studenter, dokumentanalyser av institusjonenes strategidokument og intervjuer med ansatte som arbeider med frafall, både i sentraladministrasjonen og ved fakultetene.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFU STEPnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU STEP-rapport;2008-9
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/*
dc.subjectFrafallnb_NO
dc.subjectHøyere utdanningnb_NO
dc.titleFinnes det en “universalmedisin” mot frafall? En analyse av universitetenes holdning til og tiltak mot frafall blant studenternb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.source.pagenumber67nb_NO
dc.relation.projectKunnskapsdepartementetnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge