Show simple item record

dc.contributor.authorLødding, Berit
dc.date.accessioned2015-04-13T18:57:15Z
dc.date.available2015-04-13T18:57:15Z
dc.date.issued2011-03-18
dc.identifier.isbn978-82-7218-745-2
dc.identifier.issn1892-2597
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/281565
dc.description.abstractDenne undersøkelsen handler om hvilke erfaringer skoleledere, lærere og elever har med trafikalt grunnkurs i tilknytning til skolen. De overordnede spørsmålene som stilles er for det første om skoleledelse, lærere og elever mener at trafikalt grunnkurs passer i skolen. For det andre spør vi om tilknytningen til skolen kan sies å fremme elevers forståelse av trafikken som system og deres risikoforståelse. Disse spørsmålene belyses på grunnlag av svar på flere andre spørsmål om organisering, grad av stabilitet ved ordningen, forholdet mellom trafikalt grunnkurs og Kunnskapsløftet samt innhold og metode i grunnkurset.nb_NO
dc.description.sponsorshipTrygg Trafikk og Statens vegvesennb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFUnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU rapport;2011-8
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/*
dc.subjectTrafikknb_NO
dc.titleTrafikalt grunnkurs i ungdomsskolen. En undersøkelse basert på intervjuer med elever, lærere og skoleledere ved seks skolernb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.source.pagenumber80nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge