Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLødding, Berit
dc.contributor.authorHolen, Solveig
dc.date.accessioned2015-04-03T16:38:39Z
dc.date.available2015-04-03T16:38:39Z
dc.date.issued2012-07
dc.identifier.isbn978-82-7218-852-7
dc.identifier.issn1892-2597
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/280901
dc.description.abstractEn sentral målsetning med det nye faget utdanningsvalg på ungdomstrinnet er å redusere feilvalg og frafall i videregående opplæring. I denne rapporten bygger vi i hovedsak på resultater av en omfattende survey til elever, lærere, skoleledere og skoleeiere fra våren 2011, og vi supplerer med resultater av en tidligere casestudie som involverte fem skoler med ungdomstrinn i fem kommuner i fem fylker våren 2007 og våren 2009. Analyser av relevante dokumenter, gjennomgang av forskningslitteratur samt redegjørelse for hvordan karriereveiledning er satt på dagsorden internasjonalt, inngår også i studien.nb_NO
dc.description.sponsorshipUtdanningsdirektoratetnb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNIFUnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU rapport;2012-28
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/*
dc.subjectFrafallnb_NO
dc.subjectUtdanningsvalgnb_NO
dc.subjectVideregåendenb_NO
dc.titleUtdanningsvalg som fag og utfordring på ungdomstrinnet: Sluttrapport fra prosjektet Karriereveiledning i overgangen mellom ungdomsskole og videregående opplæring. Evaluering av Kunnskapsløftetnb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 3.0 Norge