dc.contributor.author | Schwach, Vera | |
dc.contributor.author | Bergene, Ann Cecilie | |
dc.contributor.author | Carlsten, Tone Cecilie | |
dc.date.accessioned | 2021-03-12T14:44:49Z | |
dc.date.available | 2021-03-12T14:44:49Z | |
dc.date.issued | 2021-02 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-327-0503-0 | |
dc.identifier.issn | 1892-2597 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2733215 | |
dc.description.abstract | På oppdrag fra Norges forskningsråd har NIFU evaluert ordningen med Nasjonal forskerskole for lærerutdanning (NAFOL). Målet er å styrke forskningskompetanse og kunnskapsgrunnlag i lærerutdanningene. NAFOL skulle bidra til flere med førstestillingskompetanse i lærerutdanningene. Forskerskolen har vært et tilleggstilbud til stipendiater i alle typer lærerutdanninger som skrev ph.d.-avhandlinger med relevans for lærerutdanning og profesjonspraksis. Evalueringen vurderer NAFOLs innsats for forskerutdanning i lærerutdanningene, og foreslår mulige måter å organisere forskerutdanning på når NAFOL utfases. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU | en_US |
dc.relation.ispartofseries | NIFU-rapport;2021:6 | |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Nasjonal forskerskole | en_US |
dc.subject | NAFOL | en_US |
dc.subject | Lærerutdanning | en_US |
dc.subject | Evaluering | en_US |
dc.title | Evaluering av Nasjonal forskerskole for lærerutdanning (NAFOL): Aktivitet og kvalitet | en_US |
dc.type | Research report | en_US |
dc.source.pagenumber | 104 | en_US |
dc.relation.project | Norges forskningsråd | en_US |