Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBergene, Ann Cecilie
dc.contributor.authorLødding, Berit
dc.contributor.authorRogde, Kristin
dc.contributor.authorMyklebust, Runa Brandal
dc.contributor.authorBubikova-Moan, Jarmila
dc.contributor.authorVika, Karl Solbue
dc.date.accessioned2020-11-19T07:46:06Z
dc.date.available2020-11-19T07:46:06Z
dc.date.issued2020-11
dc.identifier.isbn978-82-327-0480-4
dc.identifier.issn1892-2597
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2688586
dc.description.abstractSpråkløyper: Nasjonal strategi for språk, lesing og skriving (2016–2019) er en strategi igangsatt av Kunnskapsdepartementet med en overordnet målsetting om en systematisk og helhetlig styrking av språk-, lese- og skriveferdigheter hos alle barn og elever. Strategien retter seg mot hele personalet i barnehagen, og alle lærere på tvers av fag i skolen, med sikte på felles kompetanseheving. Strategien inkluderer tre hovedtiltak:1) regionale oppstartsamlinger for ansatte i barnehager og skoler; 2) gratis nettbaserte kompetanseutviklingspakker og 3) støtte til lokalt utviklingsarbeid – etablering av språkkommuner. Formålet med evalueringen har vært å gi innsikt i både bruken av de tre tiltakene i Språkløyper, og opplevelsen av nytte og relevans blant relevante aktører i barnehagen og skolen. Evalueringen har undersøkt hvorvidt strategien har ført til endret praksis i barnehagen og skolen, også på kommunalt og fylkeskommunalt nivå. Evalueringen har vurdert om det å bli språkkommune gir merverdi i det lokale utviklingsarbeidet innenfor språk, lesing og skriving.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFUen_US
dc.relation.ispartofseriesNIFU-rapport;2020:22
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectEvalueringen_US
dc.subjectNasjonal strategien_US
dc.subjectSpråkløyperen_US
dc.titleEvaluering av den nasjonale strategien Språkløyper : Sluttrapporten_US
dc.typeResearch reporten_US
dc.source.pagenumber234en_US
dc.relation.projectUtdanningsdirektorateten_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal