Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHovdhaugen, Elisabeth
dc.contributor.authorSandsør, Astrid Marie Jorde
dc.contributor.authorRønsen, Ester
dc.contributor.authorCarlsten, Tone Cecilie
dc.date.accessioned2020-03-26T11:50:14Z
dc.date.available2020-03-26T11:50:14Z
dc.date.issued2020-03
dc.identifier.isbn978-82-327-0453-8
dc.identifier.issn1892-2597
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2648860
dc.description.abstractDenne rapporten tar for seg det norske opptakssystemet til høyere utdanning og særlig hvordan karakterer og tilleggspoeng virker inn på opptak. Fire fagområder har vært i fokus: profesjonsutdanning i medisin og psykologi, jus (rettsvitenskap) samt grunnskolelærer (GLU) 1-7. Rapporten er utarbeidet på oppdrag fra Kunnskapsdepartementet.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFUen_US
dc.relation.ispartofseriesNIFU-rapport;2020:4
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectHøyere utdanningen_US
dc.subjectOpptaken_US
dc.subjectKvoteen_US
dc.subjectPoengberegningen_US
dc.titleOpptak til høyere utdanning : En studie av konsekvensene av kvote og poengberegning med fokus på psykologi, medisin, jus og grunnskolelærer-utdanningen_US
dc.typeResearch reporten_US
dc.source.pagenumber153en_US
dc.relation.projectKunnskapsdepartementeten_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal