dc.contributor.author | Gjerustad, Cay | |
dc.contributor.author | Smedsrud, Jørgen | |
dc.contributor.author | Federici, Roger André | |
dc.date.accessioned | 2020-01-15T07:58:32Z | |
dc.date.available | 2020-01-15T07:58:32Z | |
dc.date.issued | 2019-11 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-327-0438-5 | |
dc.identifier.issn | 1892-2597 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2636313 | |
dc.description.abstract | På oppdrag fra Helsedirektoratet har NIFU gjennomført en forskningsbasert evaluering av implementering og bruk av programmer som får støtte fra tilskuddsordningen Psykisk helse i skolen. Hovedformålet med evalueringen var å kartlegge spredningen til programmene som inngår i ordningen, innhente skoleeieres og skolers erfaringer og vurderinger av programmenes rolle i det systematiske arbeidet med elevenes psykiske helse, samt vurdere hvilken rolle stat og programtilbydere bør ha i å støtte kommunenes arbeid med dette. | nb_NO |
dc.language.iso | nno | nb_NO |
dc.publisher | Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU-rapport;2019:25 | |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Forskningsbasert evaluering | nb_NO |
dc.subject | Psykisk helse i skolen | nb_NO |
dc.subject | Tilskuddsordning | nb_NO |
dc.title | Systematisk arbeid med psykisk helse: Spredning, bruk og implementering av eksterne skoleprogram | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 95 | nb_NO |
dc.relation.project | Helsedirektoratet | nb_NO |