Show simple item record

dc.contributor.authorHøst, Håkon
dc.contributor.authorReegård, Kaja
dc.date.accessioned2019-11-05T11:49:40Z
dc.date.available2019-11-05T11:49:40Z
dc.date.issued2019-10
dc.identifier.isbn978-82-327-0434-7
dc.identifier.issn1892-2597
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2626594
dc.description.abstractRapporten tar for seg hvordan fylkeskommunene dimensjonerer videregående opplæring. Det omfatter hvilke aktører som deltar, hvordan dimensjoneringsprosessen organiseres, samt hvordan fylkeskommunene avveier ulike hensyn som eksisterende skolestruktur, søkning, arbeidslivets behov og økonomi. Rapporten er basert på kvalitative case-studier av tre fylkeskommuner; Telemark, Vestfold og Nordland – fylker som i ulik grad kan sies å være preget av fagopplæringstradisjon og skoletradisjon. I tillegg baserer rapporten seg på tidligere forskning som omfatter også andre fylkeskommuner. De kvalitative dataene er supplert med kvantitative data om fordeling av søkere, elever og lærlinger på ulike programmer og fag, både i de tre fylkene og på landsbasis.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFUnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU-rapport;2019:23
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectVideregående opplæringnb_NO
dc.subjectDimensjoneringnb_NO
dc.subjectFylkeskommunennb_NO
dc.titleDimensjonering av videregående opplæring : Fylkeskommunenes politikk og prioriteringernb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.source.pagenumber85nb_NO
dc.relation.projectKompetansebehovsutvalgetnb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal