Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHøst, Håkon
dc.contributor.authorSkjelbred, Siv-Elisabeth
dc.contributor.authorRøsdal, Trude
dc.date.accessioned2018-09-14T14:41:35Z
dc.date.available2018-09-14T14:41:35Z
dc.date.issued2018-06
dc.identifier.isbn978-82-327-0349-4
dc.identifier.issn1892-2597
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2562817
dc.description.abstractTema for denne rapporten er studentenes gjennomføring i fagskoleutdanninger innenfor tre områder: Kreative utdanninger, helsefagutdanninger og tekniske fagskoleutdanninger. De sentrale problemstillingene i prosjektet har vært hvordan gjennomføringen i fagskolen er, hva ulikheter i gjennomføring kan skyldes, og hvilke tiltak fagskolene har satt i verk for å bedre gjennomføringen. Ved å kombinere data fra DBH fagskolestatistikk med tall fra et utvalg skoler, samt intervjuer med skoleledelse, lærere og studenter ved fem fagskoler, får vi fram et grovt bilde av gjennomføringsmønstrene, samt hvordan særtrekk ved de ulike utdanningene og deres studenter kan gi grunnlag for å forstå disse.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFUnb_NO
dc.relation.ispartofseriesNIFU-rapport;2018:21
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no*
dc.subjectFagskoleutdanningnb_NO
dc.subjectGjennomføringnb_NO
dc.subjectFrafallnb_NO
dc.titleHvordan er gjennomføringen i fagskoleutdanningene? En undersøkelse av særtrekk ved helsefag, kreative fag og tekniske fagnb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.source.pagenumber112nb_NO
dc.relation.projectKunnskapsdepartementetnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal