dc.contributor.author | Vabø, Agnete | |
dc.date.accessioned | 2017-10-24T09:19:51Z | |
dc.date.available | 2017-10-24T09:19:51Z | |
dc.date.issued | 2000-04 | |
dc.identifier.issn | 0808-4572 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2461681 | |
dc.description.abstract | Denne rapporten behandler eksamens- og evalueringsformer i norsk høyere utdanning fra et internasjonalt perspektiv. Rapporten inneholder en kartlegging og analyse av hvordan eksamen organiseres innenfor ulike studier i det norske universitets- og høyskolesystemet, og den gjør rede for eksamenstradisjonene innenfor det danske, finske, britiske og svenske universitetssystemet. Foruten å belyse eksamen gjennom komparative undersøkelser peker rapporten på aktuelle utdanningspolitiske spørsmål og endringstendenser som berører eksamenssystemet i Norge og disse landene. Spørsmål knyttet til eksamen og ressursbruk drøftes også nærmere. Rapporten er utarbeidet på oppdrag for Utvalget for utredning om norsk høyere utdanning etter år 2000 (Mjøs-utvalget) og for Kirke-, utdannings- og forskningsdepartementet. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NIFU - Norsk institutt for studier av forskning og utdanning | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | NIFU skriftserie;2000:7 | |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Eksamensformer | nb_NO |
dc.subject | Evalueringsformer | nb_NO |
dc.subject | Høyere utdanning | nb_NO |
dc.subject | Kartlegging | nb_NO |
dc.subject | Analyser | nb_NO |
dc.title | Eksamens- og evalueringsformer i høyere utdanning: en sammenlignende studie. En rapport for Mjøs-utvalget og for KUF | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 77 | nb_NO |
dc.relation.project | Utvalget for utredning om norsk høyere utdanning etter år 2000 (Mjøs-utvalget) og for Kirke-, utdannings- og forskningsdepartementet. | nb_NO |